sobota 1. března 2014

VYUŽITÍ ICT VE SLOHU

Blog kamizdat je velice zajímavý. Oceňuji, že paní učitelka si dala tu práci, že sem vložila i přílohy, tudíž odpadá nutnost zdlouhavého vytváření těchto materiálů. Její přípravy využitelné i na třetím stupni; i když u některých s malými přizpůsobeními.

Na druhou stranu je vidět, že blog byl vytvářen v době, kdy interaktivní tabule, ppt prezentace a  interaktivní pomůcky nebyly každodenní součástí výuky. Kdyby některé materiály byly připravovány v dnešní době, byly by již tyto pomůcky využity.
Ve vzkazu (6. ročník) by mohl být vybrán mluvený telefonický rozhovor (např. na youtube) a žáci by mohli doplňovat do interaktivního cvičení (např. vytvořeného v programu Hotpotatoes), u dopisu ( opet 6. ročník) by se místo stříhání papírků dala pojmová mapa vytvořit pomocí např. Mind Map Software.
Co se jízdního řádu (8. ročník) týče, zde lze využít buďjízdní řády na stránkách společnosti arriva (v pdf formátu) či na stránkách idos.cz.
U životopisu (9. ročník) bych se spíše než na jeho samotné vytváření zaměřila na to, co má/ nemá životopis obsahovat  a poté na možnosti, které žák má, pokud chce životopis napsat (ať již Vámi zmiňovaný MS Word, či různé internetové stránky). Nejde o to, žákům vytvořit seznam stránek, ale o to, aby se žák dokázal zorientovat v pozdějším životě, když si bude životopis skutečně vytvářet.

Upravit aktivity s využitím počítačových programů lze vždy, ne vždy lze ovšem zaručit, že počítač či internet ve třídě bude fungovat, takže dle mého názoru vůbec nevadí, že je na učiteli, zda tyto aktivity převede do interaktivní podoby, či je využije tak, jak jsou.

Žádné komentáře:

Okomentovat